Kierunek REŻYSERSKO-SCENOPISARSKI

warsztaty_rezyserskie_chalewicz

 

POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

Zajęcia w dużej mierze mają charakter praktyczny, prowadzone są przez doświadczonych i czynnych zawodowo reżyserów oraz scenarzystów. W trakcie nauki słuchacze poznają wszystkie etapy tworzenia filmu – od pomysłu przez napisanie scenariusza do pracy na planie. Nasi reżyserzy uczą się również sztuki operatorskiej i poznają praktycznie zasady montażu nieliniowego. Na planach filmów realizowanych w szkole studenci weryfikują w praktyce zdobytą podczas zajęć wiedzę.

 

Nauka w wymiarze 530 godzin szkoleniowych, czterech plenerów artystycznych i praktyk kończy się obroną pracy dyplomowej i prezentacją etiudy filmowej. Część zajęć z produkcji filmowej odbywa się w studiach telewizji TVN

Mamy umowę o współpracy z Centrum Technologii Audiowizualnych na mocy której nasi studenci mogą korzystać z największego studia z blue boxem w Polsce.

 

Pracownia dyplomowa prowadzona jest od 2 semestru I roku. Słuchacz wybiera swojego opiekuna pracy dyplomowej i przez 1,5 roku pracuje z nim rozwijając swój warsztat i realizują etiudę dyplomową. Prace dyplomowe mogą powstawać we współpracy z operatorami ze specjalności operatorsko-montażowej. Dyplom naszej Szkoły potwierdza zdobycie wykształcenia i nabycie kwalifikacji do wykonywania danego zawodu.

 

Nasi WYKŁADOWCY to czynni zawodowo specjaliści w swojej dziedzinie, to najlepsi dydaktycy i pasjonaci. Są absolwentami: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi; Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego; Włoskiego Instytutu Fotografii w Rzymie.

 

Nasza Szkoła istnieje od 12 lat i jest wpisana do ewidencji szkół prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa pod numerem 43203-7-166 i funkcjonuje jako dwuletnia szkoła policealna dla osób posiadających wykształcenie średnie (w myśl Prawa oświatowego z dnia 11 stycznia 2017 roku).

Absolwenci tego kierunku reżyserowali na planach filmowych m.in. Cezarego Pazurę, Tomasza Kota, Sebastiana Fabjańskiego czy Edwarda Linde-Lubaszenko. A ich filmy brały udział w konkursach m.in. w Cannes, czy Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.


Więcej informacji w zakładce O NAS.

W ramach opłaty czesnego nasi Studenci mogą korzystać ze sprzętu szkolnego (kamery, aparaty, obiektywy, statywy, sprzęt oświetleniowy, montażownia etc.) oraz studia foto na użytek własnej działalności artystycznej.

 

Warunki przyjęcia do szkoły:

 

Przy podpisywaniu umowy edukacyjnej należy złożyć:

  • świadectwo ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej
  • CV
  • dwa zdjęcia

 

Zgłoszenia:

ul. Kapucyńska 3/3, 31-113 Kraków

tel. 12 430 05 20

e-mail: szkola@ksfilm.pl

 

Opłata za semestr – 3700 zł (istnieje możliwość opłaty czesnego w miesięcznych ratach np. 1 semestr = 5 rat x 770 zł).

 

Każdy student, może dowolnie kształtować swój profil nauczania, rozszerzając program o przedmioty z innych kierunków.

Przedmiot 1 semestr 2 semestr 3 semestr 4 semestr WYKŁADOWCA
Ilość godz. Ilość godz. Ilość godz. Ilość godz.
język filmu 8 12 10 10 Cezary Nowicki
historia filmu 10 10 10 10 Michał Lesiak
reżyseria – warsztaty 8 20 12 16 Ewa Kałat i Cezary Nowicki
scenariusze, scenopisy, storyboardy – warsztaty 12 16 Tomasz Sikora
praca z aktorem  –  – 12 12 Stanisław Zajączkowski
fotografia reportażowa 16 16 Eva Hajduk
fotografia kreatywna 8  8 Małgorzata Pióro
produkcja filmowa 12 4 Agnieszka Sznajder
realizacja obrazu telewizyjnego 4 Stanisław Zajączkowski
dramaturgia 6 6 Jacek Porzycki
podstawy sztuki operatorskiej 16 12  –  – Ewa Kałat/Łukasz Opaliński
podstawy fotografii 4  –  –  – Łukasz Opaliński
fotografia studyjna 16  –  –  – Arkadiusz Sędek
prawo autorskie  4  –  – Jan Kurdziel
warsztaty montażu nieliniowego 16 16 Adrian Łapczyński/Łukasz Gabryelski
udźwiękowienie w filmie 8 Krzysztof Suchodolski
elementarz filmowca 32 16 18 12 Daniel Światły
wideo marketing 16 Oscar Rak
pracownia dyplomowa 8 20 22 indywidualny wybór
plenery artystyczne 16  16  16 16
suma godzin 146 140 148 124
Daniel Światły

Daniel Światły

scenariusze, scenopisy - warsztaty, storyboardy, pracownia dyplomowa

Absolwent Wydziału Reżyserii PWSFTviT w Łodzi, doktorant na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Autor nagradzanych filmów dokumentalnych, np. „Dziennika zapowiedzianej śmierci” i „Kochaj mnie” – za ujawnienie niedocenianych możliwości dokumentu, za wniknięcie w prosty i dyskretny sposób w głębię samotności człowieka wobec milczenia bliskich. Autor scenariuszy do programów i seriali telewizyjnych, a także filmów promocyjnych. Na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej PWSFTv i T w Łodzi prowadził zajęcia z reżyserii filmu dokumentalnego i był opiekunem artystycznym etiud filmowych studentów.

Cezary Nowicki

Cezary Nowicki

język filmu, warsztaty reżyserskie, pracownia dyplomowa

Absolwent Reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Był dyrektorem artystycznym telewizji Wisła (poprzedniczka stacji TVN). Pracował przy niemal każdej formie filmowej; od filmów dokumentalnych, przez teatry telewizji po seriale, dzięki czemu miał okazje reżyserować takich aktorów jak: Jerzy Trela, Marek Kondrat, Jerzy Radziwiłowicz, Krzysztof Globisz, Bożena Dykiel.

Stanisław Zajączkowski

Stanisław Zajączkowski

praca z aktorem, realizacja obrazu tv

Absolwent Wydziału Reżyserii oraz Wydziału Organizacji Produkcji PWSTiTv w Łodzi. 17 lat wykładał na Wydziale Radia i Telewizji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Przez ponad 40 lat pracy zawodowej realizował i reżyserował rozmaite gatunki telewizyjne: publicystyka, reportaże, transmisje widowisk artystycznych i ważnych wydarzeń (większość wizyt Jana Pawła II w Polsce), spektakle teatru tv (blisko 200 realizacji!). W ostatnim czasie pracował przy filmie „Mała matura”  w reżyserii Janusza Majewskiego, zagrał też samego siebie (czyli znanego realizatora telewizyjnego) w filmie „Czerwony pająk” Marcina Koszałki.

Agnieszka Sznajder

Agnieszka Sznajder

produkcja filmowa

Absolwentka Organizacji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej na Wydziale Radia i Telewizji w Katowicach. Przez kilkanaście lat pracowała w TVP Kraków, a następnie w TVN, gdzie była kierownikiem produkcji wszystkich form telewizyjnych od felietonów, filmów dokumentalnych po teatry telewizji, programy rozrywkowe i seriale. Miała przyjemność pracować przy produkcjach m.in. takich twórców jak: Jerzy Stuhr, Jerzy Grzegorzewski, Barbara Sass.

Lena Domagała

Lena Domagała

warsztaty montażowe

Absolwentka montażu na Wydziale Reżyserii PWSFTviT w Łodzi oraz filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Montażystów. W Centrum Młodzieży im. H. Jordana w Krakowie prowadzi Studio reportażu filmowego, zajęcia dla młodzieży szkolnej.

Krzysztof Ridan

Krzysztof Ridan

udźwiękowienie w filmie

Absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Na stałe współpracuje z TVP Kraków realizując i montując dźwięk przy programach telewizyjnych i filmach dokumentalnych. Ostatnio udźwiękawiał film dokumentalny „Więzi” w który znalazł się na oskarowej short liście w kategorii Short Documentary Subject. Jest właścicielem firmy zgniataczdzwiekow.com

Adrian Łapczyński

Adrian Łapczyński

warsztaty montażu nieliniowego, after effects, color grading
W 2008 roku swoim debiutem w branży zdobył nagrodę filmową Prezydenta RP, od tego czasu do swojej kolekcji dołożył blisko 40 wyróżnień  i nagród filmowych na polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych. Właściciel i założyciel CreativeStudio.com.pl – dynamicznie rozwijającej się agencji reklamowej specjalizującej się w produkcji filmowej. Poza pracą w filmie rozwija również swoją drugą firmę www.epicvr.plagencję tworzącą filmy 360 i aplikacje VR … ➡
Eva Hajduk

Eva Hajduk

fotografia reporterska

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, studiowała także na PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi, na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej ze specjalnością Fotografia (absolutorium).  Finalistka wielu konkursów fotograficznych, publikowała m.in. w: National Geographic Traveler, Dziennik Polski, Jaskinie, MMS Komandos, Sportowy Styl. Interesuje się m.in. tematyką społeczną – jedna z jej ostatnich wystaw „Matki” została zauważona przez media, czego dowodem są liczne audycje i artykuły.

Arkadiusz Sędek

Arkadiusz Sędek

fotografia studyjna

Fotograf, pedagog, doktor sztuki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach i absolwent Włoskiego Instytutu Fotografii w Rzymie, współpracował z mediolańskimi agencjami mody: „Elite”, „The Luxe”, „Why-not”. Wykładał fotografię mody w Szkole Policealnej „Most” w Nettuno i w „John Casablancas” School w Rzymie. Obecnie uczy fotografii studentów Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Ewa Kałat

Ewa Kałat

warsztaty operatorskie

Pracuje jako operator przy najróżniejszych formach filmowych. Zrealizowała m.in. 2 sezony programu „Małopolski szlak kulinarny” emitowanego przez TVP Kraków, pracowała przy kinowym filmie „Pilecki”, jej autorska etiuda „Pozna pewnego… Pana” zdobyła Grand Prix festiwalu filmów „Po godzinach”, współpracuje z Narodowym Teatrem Starym w Krakowie przy spektaklu „Hamlet” w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego oraz spektaklu „Królestwo” według scenariusza Larsa von Triera i Nielsa Vørsela w reżyserii Remigiusza Brzyka.
Była operatorem w debiutanckim filmie Łukasza Gabryelskiego „Enduring Freedom”.

Michał Lesiak

Michał Lesiak

historia filmu

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie przygotowuje rozprawę doktorska poświęcona twórczości Francisa Forda Coppoli w kontekście przemian w systemie produkcji i dystrybucji w kinie amerykańskim. Współzałożyciel i redaktor czasopisma o tematyce audiowizualnej „EKRANy”. Autor publikacji o tematyce historyczno-filmowej w monografiach zbiorowych oraz w czasopismach kulturoznawczych.

 

© 2016 Krakowska Szkoła Filmowa im. Wojciecha Jerzego Hasa