Kierunek SCENARIOPISARSTWO

kierunek_scenariopisarstwo

Celem zajęć jest nauka podstaw tworzenia tekstów dla telewizji i filmu oraz praca nad scenariuszem pierwszych odcinków serialu telewizyjnego.

Zaczniemy od poszukiwania inspiracji do twórczego pisania. Po wstępnej selekcji pomysłów, zajmiemy się ich rozwojem. Znajdziemy interesującego bohatera lub takiego wymyślimy! Następnie popracujemy nad strukturą tekstu i konstrukcją opowiadania. Przyjrzymy się technice budowania scen i sekwencji. Zastanowimy się nad artystycznymi walorami projektu oraz możliwymi interpretacjami.

Utworzymy pokój pisarzy.

Popracujemy także indywidualnie więc dajemy sobie szansę na znalezienie i wypracowanie własnego języka wizualnego.

Przy okazji sporządzania notatek na marginesach będziemy rozmawiać o najważniejszych dziełach z historii filmu i sztuki.

W trakcie zajęć omówimy:

  • Konwencje. Gatunki. Charakterystykę narracji filmowej.
  • Konstrukcję wielowymiarowych postaci i potencjalnych konfliktów.
  • Techniki zapisu scenariusza.
  • Konstruowanie scen oraz ich układu w scenariuszu.
  • Dialogi.
  • Tematy i pomysły na film.
  • Zaczniemy też robić biblię formatu dla serialu.

Przede wszystkim jednak będziemy pisać. Pisać. Pisać. I jeszcze raz pisać. Wspólnie – sceny i wątki dla serialu. Indywidualnie zaś popracujemy nad własnymi projektami, zarówno fabularnymi jak i dokumentalnymi.

Będziemy patrzeć, jak teksty nabierają życia. Dorastają. Mądrzeją. Pięknieją. Jak pojedyncze słowa wpływają na niuanse. Znaczenia. Jak teksty się metaforyzują. Wyobrażają. Wizualizują. Jak nabierasz ochoty, by je zobaczyć na ekranie. A będzie taka możliwość – sceny, dialogi, a nawet całe etiudy możesz nakręcić z naszymi studentami reżyserii, operatorstwa i montażu. Nie będziesz więc pisać do szuflady. Nie ma lepszej nauki dla scenarzysty, niż pracować z grupą innych twórców, by przenieść tekst na ekran.

Swój tekst przeczytasz także z aktorami.

 

Nasi WYKŁADOWCY to czynni zawodowo specjaliści w swojej dziedzinie, to najlepsi dydaktycy i pasjonaci. Są absolwentami: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi; Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, Włoskiego Instytutu Fotografii w Rzymie.

Opłata za semestr – 3500 zł (istnieje możliwość spłaty czesnego w miesięcznych ratach 5 rat x 700 zł)

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (sb-nd 10-17)

Warunki przyjęcia do szkoły:

Przy podpisywaniu umowy edukacyjnej należy złożyć:

  • świadectwo ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej

Zgłoszenia:

ul. Kapucyńska 3/3, 31-113 Kraków

tel. 12 430 05 20

e-mail: szkola@ksfilm.pl

 

Odpowiedzi na kilka nurtujących Cię pytań pewnie znajdziesz na stronie o nas: www.ksfilm.pl/o-nas/

Daniel Światły

Daniel Światły

scenariusze, scenopisy - warsztaty, storyboardy, pracownia dyplomowa

Absolwent Wydziału Reżyserii PWSFTviT w Łodzi, doktorant na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Autor nagradzanych filmów dokumentalnych, np. „Dziennika zapowiedzianej śmierci” i „Kochaj mnie” – za ujawnienie niedocenianych możliwości dokumentu, za wniknięcie w prosty i dyskretny sposób w głębię samotności człowieka wobec milczenia bliskich. Autor scenariuszy do programów i seriali telewizyjnych, a także filmów promocyjnych. Na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej PWSFTv i T w Łodzi prowadził zajęcia z reżyserii filmu dokumentalnego i był opiekunem artystycznym etiud filmowych studentów. W 2018 roku zrealizował film „Nieskończoność jest na 50 metrach”, za który otrzymał m.in. nagrodę Srebrnej Enigmy za: ukazanie, jak ważna bywa forma adekwatna do opowiadanej treści.

Marta Giec

Marta Giec

warsztaty reżyserskie, warsztaty scenopisarskie
Absolwentka PWSFTViT na kierunku montaż filmowy, doktor sztuki tejże uczelni.
Absolwentka filmoznawstwa i wiedzy o mediach Uniwersytetu Łódzkiego.
Montażystka krótkich form. Interesuje się głównie filmem eksperymentalnym, analogową sztuką wideo oraz kinem art house.
Autorka filmów eksperymentalnych oraz reżyserka i producentka low budgetowego, pełnometrażowego filmu fabularnego pt. „Varia”.

https://www.instagram.com/dystopian_video_database/  https://vimeo.com/martagiec

Jakub Pączek

Jakub Pączek

warsztaty reżyserskie, warsztaty scenopisarskie

Absolwent reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W 2017 roku miał miejsce jego pełnometrażowy debiut fabularny „Reakcja łańcuchowa”. Film brał udział w 42.FPFF w Gdyni.
Według własnych scenariuszy zrealizował szereg nagradzanych i prezentowanych na całym świecie filmów krótkometrażowych. Są to m.in. „Pralka” (m.in. nagroda na Festiwalu Filmów Komediowych w Lubomierzu 2009 i nagroda dla najlepszej etiudy studenckiej festiwalu KULT OFF KINO w TVP KULTURA), film dokumentalny „Najlepsze kąski na wagonach” (nagroda na festiwalu RailFilm w Austrii) i „Strona A” (nagroda dla najlepszej etiudy festiwal KAMERA AKCJA Łódź) oraz anglojęzycznego jednominutowego dokumentu o kulturotwórczej roli papieru toaletowego pt. „Rolls of Identity” (nagradzany m.in. w Brazylii, Chorwacji, Kanadzie, Słowacji i USA).
Za swój 30 minutowy debiut pt. „128. Szczur”, również według własnego scenariusza, otrzymał m.in. nagrodę za najlepszą reżyserię na 53. Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz Nagrodę im. Jana Machulskiego za najlepszy scenariusz.
Pracował jako asystent Macieja Pieprzycy przy filmach „Chce się żyć” i „Jestem mordercą”.

Marcin Grabowski

Marcin Grabowski

warsztaty scenariopisarskie
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, studiował na Europäische Universität Viadrina, w Laboratorium Reportażu i w Studium Scenariuszowym PWSFTViT. W Laboratorium Dramatu – scena „Przodownik” – pracował jako inspicjent i asystent reżysera. Pracę scenarzysty rozpoczął w 2005 roku. W 2008 zdobył nagrodę za scenariusz „Czego nikt nie wie” w Łodzi na Festiwalu Kina Niezależnego „OFF jak gorąco”. Tworzy scenariusze filmowe i telewizyjne, zajmuje się konsultacją scenariuszową. Należy do Gildii Scenarzystów, Koła Scenarzystów SFP i do Polskiego Związku Działkowców.
Ludzie noszą w sobie i opowiadają genialne historie, potrafią je też wymyślać. Wymyślanie daje siłę i radość. Trudności pojawiają się dopiero wtedy, kiedy to, co wymyślone, trzeba zapisać. Sam pomysł nie wystarczy. Należy go jeszcze opracować, tzn. urzeczywistnić za pomocą warsztatu. 

© 2016 Krakowska Szkoła Filmowa im. Wojciecha Jerzego Hasa