Indywidualne kursy fotograficzno-filmowe

Przykładowy program indywidualnego kursu

Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018

Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018. Prowadzący: Łukasz Opaliński.

 

Tematy zajęć produktowych:

  • komponowanie zdjęć w oparciu o regułę trójpodziału kadru
  • kompozycje symetryczne i asymetryczne,
  • kompozycja zbieżna w jednym punkcie,
  • kompozycje oparte na powtórzeniach,
  • przełamywanie wzoru/powtórzeń w kompozycji

  • podział światła na naturalne i sztuczne
  • charakter światła ostrego i miękkiego
  • wydobywanie faktury światłem bocznym
  • praca ze światłem ciągłym i błyskowym
  • odbicie światła rozproszonego
  • odbicie światła bezpośredniego (lustrzanego)
  • odbicie światła bezpośredniego spolaryzowanego

    • Zdjęcia aranżowane produktu

    • Definicja packshota – ukazanie produktu na neutralnym tle
    • modyfikatory światła; czasze, strumienice, softboxy, beautydish, octa

      Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018

      Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018. Prowadzący: Łukasz Opaliński.

    • Wstęp do Photoshopa

      Zadanie sprawdzające umiejętności zdobyte podczas kursu:
      Przedstawienie produktu (rzeźby) z zaakcentowaniem reliefów/żłobień w ujęciu na wprost, z wykorzystaniem wielokrotnej ekspozycji oraz niezależnego światła na tło, pracując z lampami błyskowymi
      Architektura/Krajobraz

      Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018

        Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018. Prowadzący: Łukasz Opaliński.

    • Analiza zastanego światła
    • Dobór balansu bieli do warunków pogodowych
    • Stosowanie stabilizacji obiektywu w ujęciach z ręki
    • Wpływ doboru czasu naświetlania na kwestię nieporuszenia kadru w związku  z wybraną ogniskową
    • Praca ze statywem
    • Praca z filtrem ND o zmiennej gradacji
    • Ujęcia ze statywu z czasem naświetlania ok 30 sekund – technika pozwalająca usunąć poruszające się elementy krajobrazu ze zdjęcia
    • Wykorzystanie filtra polaryzacyjnego do usuwania refleksów z mokrych powierzchni, lub odbić z dachów i szyb
    • Postać ludzka w krajobrazie miejskim
    • Wykorzystanie długich ogniskowych do wyciągnięcia postaci na pierwszy plan
    • Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018

      Fot. Adam Pacyga efekty indywidualnego kursu 2018. Prowadzący: Łukasz Opaliński.

    • Wykorzystanie perspektywy z lotu ptaka
    • Wykorzystanie światła zachodzącego Słońca / magic hour

                   Fotografia analogowa:
– Budowa klasycznego aparatu fotograficznego na film. (doświadczenie powstawania obrazu w aparacie, ustawianie ostrości, pole obrazowe, obiektyw, matówka)
– Obiektyw (jak jest zbudowany, jakie ma parametry, ustawianie przysłony, głębia ostrości, ogniskowa obiektywu – kąt widzenia obiektywu)
– Materiał światłoczuły (film), pomiar i ustawienie właściwej ekspozycji. Naświetlanie „na cienie”, „na światła”
– Ćwiczenia praktyczne, ustawianie ekspozycji, wykonywanie zdjęć z różną ekspozycją

262789099_3172622339651889_3757470451627765713_n                    fot. Zygmunt Novak

Zapisy:

Masz pytanie? Zadzwoń (12) 430 05 20 lub napisz szkola@ksfilm.pl

Terminy kursu uzgadniane są indywidualnie.

Zajęcia prowadzą wykładowcy Krakowskiej Szkoły Filmowej im. Wojciecha Jerzego Hasa.

Czas trwania kursu oraz cena są ustalane indywidualnie po rozpoznaniu potrzeb i oczekiwań kursanta.

Wpłaty można dokonywać przelewem, wystawiamy faktury.

Nr konta do wpłat: 05 1240 4650 1111 0010 6965 7875

© 2016 Krakowska Szkoła Filmowa im. Wojciecha Jerzego Hasa